جابه جايي و كاشت فضاي سبز

۹۰ بازديد
 

انتقال غالب نهال طبيعت به عمليات ايجاد و تصميمات اتخاذ شده گذشته از انجام هرگونه عمليات برگرداندن خاك در زمين , وابسته است . تعيين گونه‌هاي مطلوب و بستر باكيفيت براساس خصوصيات محل كاشت , محافظت بعد از كاشت , مقدار نهال منتقل‌شونده , خصوصيات عده ريشه نهال و عمليات بسترسازي مربوط است .
براي اين‌كه بتوانيم به‌طور پيروز نهال درخت را به زمين كاشت منتقل كنيم , حتمي است , سود دقت به‌اين جزئيات وقتي مشخص و معلوم ميشود كه نهال انتقال يافته بالغ مي گردد و اهميت آن براي شما ارتقا مي يابد . فضاي سبز در مواقع انتقال نهال به زمين كليدي مبتلا استرس ميشوند كه در وهله نخستين به‌علت تغيير و تحول در توانائي در جذب آب در اثر از در بين رفتن تني چند از ريشه‌هايشان مي باشد . استرس آبي‌رنگ استدلال اول پيدايش ايراد و آمدن كنش به گياه است .
از در ميان رفتن ريشه‌ها بر روند ايجاد و توزيع تركيبات هورموني كه پرورش ريشه را تهيه و تنظيم مينمايد , تأثيرگذار است . اين هورمون‌ها ذخيره كربوهيدرات را كم كرده و در سود بر ميزان انرژي قابل دسترس جهت ريشه‌زائي پرسرعت , تأثير مي گذارد كه براي بقا و حيات نهال انتقال‌يافته به زمين مهم حساس است . توانائي يك درخت در محافظت ايستادگي خويش بعد از انتقال , موفقيت يا اين كه عدم موفقيت كاشت را گزينش مي كند طبيعت مو جود در بازار سه روش تهيه و تنظيم مي گردند ; ريشه برهنه , توپي شده ( گلوله شده ) و پيچانده شده باطن پارچه ( B&B ) و گلدان از جمله گلدان در گلدان ( pot - in - pot ) و گلدان در زمين ( in - ground container )
● ريشه برهنه ( Bare - root )

سيستم ايجاد ريشه عريان , يكسري مزيت دارااست . طبيعت با ريشه عريان با هزينه كمتر از ديگر فضاي سبز ساخت ميگردند كه‌اين دستور به‌دليل حفر كردن سهل وآسان ترك كاشت و حفظ و حمل آسوده اين گياهان است ( از آنجا زمان كاشت , خاك يا اين كه ريشه همراه نيست ) سيستم ريشه را مي‌توان بررسي كرد و ريشه‌هاي نامرغوب يا ناقص را حذف نمود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.