شرايط كاشت گندم

فروش برنج ايراني

شرايط كاشت گندم

۹۴ بازديد

تاريخ كاشت : درباره ي كشت گندم مورخ كاشت دقيقي را نمي‌توان ارائه بخشيد به طور كلي مورخ كاشت در هر حيطه در باب گندم پاييزه طوري تعيين شود كه گندم پيشين از فرا وصال سرماي فصل‌زمستان و عصر كولاك از پرورش قابل قبولي برخوردار شده باشد و ذخيره غذايي در گياه كفاف گذراندن عصر فصل‌زمستان را داشته باشد .
اين مورخ ممكن است از اوايل مهر تا ميانه آبان در بخشها متعدد متغير باشد .
عمق كاشت : عمق كاشت مطلوب براي اشكال خاك ها گوناگون است به طور كلي عمق مطلوب كاشت را دو تا سه برابر ارتفاع قطر بذر در حيث مي‌گيرند كه درباره‌ي گندم تقريباً 3 تا 7 سانتيمتر مطلوب است . ولي در خاك هاي سبك و شني زيرا مرحله خاك زود كم آب مي شود خوبتر است در عمق بيشتري كاشته شود البته مي بايست در لحاظ داشت عمق مضاعف كاشت منجر ناهماهنگي در جوانه زني و بوجود وارد شدن بوته هاي ضعيف مي‌گردد .
دماي مطلوب : دماي مطلوب براي جوانه زني بذر گندم 20 تا 25 جايگاه سانتيگراد است . اما اين بدان شكل نيست كه در دما هاي فراتر و زير خيس بذر توان جوانه زني ندارد بلكه در‌اين دما بالاترين سرعت جوانه زني موجود است . كما اين‌كه در دماهاي پاره اي فراتر و زير خيس نيز بذر حاذق به جوانه زني خواهد بود .

بستر بدر مطلوب : با به كار گيري از عمليات خاك ورزي حفاظتي ( گاو آهن چيزل ) بستر بذر را مهيا كرده و با به كارگيري از سطر كار يا اين كه خطي كار غلات ( عميق كار ) كشت را انجام بخشيد . در خصوص كودپاشي مي بايست اظهار كرد در شرايطي‌كه دستگاه سطر كار دارنده دو مخزن بذر و كود باشد فعاليت كود دهي را هم‌زمان با كشت بذر انجام ميدهيم در غير اين صورت به صورت دستپاش كار كوددهي را انجام مي‌دهيم .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.