قابل توجه باغداران

فروش برنج ايراني

قابل توجه باغداران

۶۷ بازديد

????????با فرض اينكه باغدار تمام فعاليت هاي زمان خواب درخت تا مرحله تورم جوانه تا به مرحله ظهور گل هاي درختان ميوه در باغ رسيده ايد،تنظيم گرديده است
⁦درخت ميوه شما زماني كه به هفتاد درصد گل دهي مي رسد در باغباني به آن تمام_گل گفته مي شود كه يكي از مراحل بسيار حساس به تنش هاي فيزيكي و شيميايي در درختان ميوه مي باشد.
⁦✴️⁩در زمان???? تمام گل????
هرس،آبياري،كوددهي(اعم از محلول پاشي،كود آبياري و...)توصيه_نمي گردد ، زيرا باعث صدمات فيزيكي به گلها،بر هم خوردن تعادل عناصر موجود در درخت ، تنش و در نهايت ريزش گل را در پي خواهد داشت.
*(بجز در مواردي خاص با نظر كارشناس،منعي ندارد مانند مبارزه با سرمازدگي بوسيله تغذيه گياهي و محلول پاشي).

جهت آبياري ، كودآبياري و... بايد صبر كرد تا درخت از تمام گل خارج گردد و پس از شروع رشد ميوه كه اصطلاحا نخودي شدن اندازه هر قطعه ميوه گفته شده ، مي توان فعاليت هاي فوق را در برنامه داشت.

همچنين در مبارزه هاي شيميايي از قبيل كنترل آفات و بيماري ها هم بايد توجه داشت كه بايد اجازه داد تا درخت از مرحله تمام گل خارج گردد تا هيچگونه تنشي به درختان وارد نسازد.
⁦⚠️⁩ در صورتي توصيه به مبارزه شيميايي براي درختان در زمان گل مي شود كه درخت بشدت مورد حمله آفت يا بيماري شده و اگر با آن مبارزه نگردد درخت را از پاي در مي آورد و به جهت حفظ درخت براي گلدهي و باردهي سالهاي بعد ، اقدام به سمپاشي كرده و عموما با حمله آفت و يا بيماري،گلها غالبا در اين تلاطم شيميايي،دچارتنش،سوختگي،فشار خروجي سم از سمپاش و ...  مي شود.
⁦✴️⁩همچنين باغداران ميوه اغلب مواجه باتعداد_زياد_گل در درختان ميوه خود هستند و نگران بارگيري سنگين درختان و شكستن شاخه ها و توليد تعداد زيادي ميوه بر روي درخت و در نتيجه ريز ماندن و وزن نگرفتن آن مي باشند هم توجه داشته باشند كه اولا تمام گل ها بدلايل مختلف بارور نمي شوند و در نتيجه ميوه توليد نمي كنند و ثانيا بر فرض مثال صد در صد گلهاي ميوه درخت به ميوه تبديل شوند ، به جهت ريز نشدن و وزن گيري ميوه ، تا زمان سايز كوچك ميوه (گردوي كوچك) صبر كنيد و پس از آنكه همچنان تعداد زيادي ميوه بر درخت رؤيت گرديد(مانند سيب) باقيچي_مخصوص_هرس_ميوه اقدام به چيدن و سبك كردن تعداد ميوه هاي هر شاخه نماييد و سپس اقدام به تغذيه_مناسب_كودي جهت وزن گيري ميوه باقي مانده نماييد.
⁦✴️⁩همچنين بايد توجه داشت كه بعد از سايز نخودي ميوه هيچگونه تنش_آبياري(شامل آبياري با زمان كم ، يا عدم آبياري و يا دور آبياري نامنظم) در باغ نبايد داشته باشيد و با برنامه ريزي و دور آبياري و زمان آبياري مناسب (بهترين روش آبياري استفاده از روش هاي نوين آبياري(قطره اي) و ايجاد پياله پاي درختان بدون تماس آب با تنه درخت مي باشد) اقدام به آبياري درختان نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.