علائم كمبود ازت

فروش برنج ايراني

علائم كمبود ازت

۸۵ بازديد


???? علائم كمبود ازت بيشتر به صورت زردي برگهاي و مجاز به خودش را نشان مي دهد .

 در بعضي مواقع حاشيه برگها ارغواني كمرنگ پوست درختاني كه مبتلا به كمبود ازت هستند قرمز رنگ ميشود .

 ريشه رشد ريشه درخت تابعي از مقدار ازت است متاسفانه عليرغم استفاده از كود ها ازته به مقدار كافي و در حداقل سه نوبت به دليل طولاني بودن دوره هاي آبياري باز هم كم بوده است

⬅️ علائم كمبود فسفر

???? يكي از عناصري كه نه تنها كمبود آن در باغات پسته ديده نمي شود بلكه با مشكلات زيادي فسفر در خاك مواجه شده اين ظهور عوارضي مانند ريز برگي يا قرمز و مي توان بخشي از آن مربوط به اثرات آنتاگونيستي فسفر با روي و منگنز و ديگر عناصر كم مصرف باشد .

???? در شرايط كمبود فسفر برگهاي درخت به رنگ قرمز مات متمايل به سياه رنگ در مي آيند البته در كمتر باغي مي توان يافت كه كمبود نفس خود را در آن ديد دليل اين مكانيسم فراهمي فسفر در خاك مي باشد .

فسفره فرايند تماس ريشه در اختيار ريشه قرار مي گيرد يعني فسفر بدون تحرك در محل خود باقي مي‌ماند .

???? تارهاي كشنده با حركت فسفر آن را جذب مي‌كنند هر قدر كه جز بي ريشه بيشتر باشد جذب فسفر راحت‌تر صورت مي‌گيرد وجود قارچ هاي همزيست روي ريشه پسته پسته ريشه يا هاي اين قارچها در نقشه تارهاي كشانده عمل نموده و جذبي را افزايش ميدهد .

 در مورد عناصر منيزيم و گوگرد هيچگونه كمبودي از اين عناصر در باغات پسته ما ديده نمي شود بلكه در مورد منيزيوم مسئله مسموميت آن بيشتر شايع است.

⬅️علائم كمبود كلسيم

???? گرد و مدور شدن برگچه ها همراه با قاشقي شدن آنها مي باشد در شرايط كمبود كلسيم عارضه لكه پوست استخواني نيز بروز مي‌كنند.

????علائم كمبود عناصر كم مصرف بيشتر علائم كمبود اين عناصر به خصوص عناصر فلزي را به صورت همراه با وجود اين در شرايط كمبود منگنز روي برگها سبز مي‌شوند در شرايط كمبود آهن برگ ها به خصوص برگ هاي جوان به صورت يكدست زرد رنگ شده و برگ نازك تر از حد معمول مي شود .

 نازك تر شدن برگ شرايط سوختگي برگ در اثر تابش خورشيد را فراهم ميكند باغات مبتلا به كمبود روي ديده مي‌شود .

تعدادي از درختان با يك تغيير زماني وديرتر از خواب بيدار مي‌شوند در اول فصل وقتي وارد چنين باغاتي مي‌شوند در حالت كچلي ديده مي‌شود .

 در شرايط كمبود روي برگها ريز و فاصله ميان گره ها كوتاه مي‌شود ولي برعكس مس در شرايط كمبود روي رنگ پوست و قطر سرشاخه‌ها طبيعي به نظر مي‌رسد .

???? كمبود مس بيشتر در خاكهاي شني كه با آب شيرين آبياري مي‌شوند ديده مي‌شود در شرايط كمبود مس سرشاخه‌ها داراي رشد طولي مناسب مي باشند ولي رنگ پوست سر شاخه ها تيره و سرشاخه ها حالت عصايي همراه با يك انحنا پيدا مي‌كنند كمبود مس نسبت به ديگر عناصر كم مصرف درخت را زودتر دچار سرخشكيدگي مي‌كند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.