خصوصيات يك نهال عالي

فروش برنج ايراني

خصوصيات يك نهال عالي

۸۸ بازديد
 

۱ - ريشه فراواني داشته باشد .
۲ - ساقه آن بدون واسطه و فارغ از انشعاب باشد .
۳ - تاج آن ارگانيك و انشعاب داشته باشد .
۴ - پوسته نهال مي بايست شاداب و آبدار باشد .
۵ - در نهالهايي كه مدام سبزهستند رنگ برگها بايستي سبز معمولي يا اين كه سبز تيره يك دست باشد . همينطور اثر ها ضعف و پژمردگي در برگها چشم نشود .
۶ - ريشه نهال مي بايست شادابي و رطوبت داشته باشد و بريدگي و شكستگي آن مضاعف كم باشد .
۷ - بايستي دقت داشته باشيد كه اعضاي متعدد نهال از جراحت و وجود حشره ها و بيماري دور باشد .
۸ - از ديد سن نهال پيوندي مي بايست يكساله ( از زمان لينك و پيوند ) و يا اين كه دو ساله ( از زمان كاشت بذر در خزانه ) سن داشته باشد . نهال هاي خيلي برنا و كمتر از 1سال و يا اين كه نهال هاي كهن سال و بيشتر از دو سال سن براي احداث گلشن مطلوب نيستند البته گهگاه براي واكاري فضاي سبز خشكيده در گلشن احداث شده مي توان از نهال هاي دو ساله هم بهره مند شد .
۹ - جوانه هاي روي تنه نهال علي الخصوص در دوسوم نصيب تحت تنه نهال مي بايست تندرست و قدرتمند باشد تا بتواند بعداز كاشت نهال در زمين حساس و سربرداري آن آغاز به كار كرده و تعداد شاخه هاي ضروري را در جهات متعدد فقط درخت ساخت نمايد . معمولاً در نهال هاي پير جوانه هاي نصيب زير فقط نهال اين شرايط خويش را از دست داده و پا به اصطلاح روشن دل شده كه بايستي از خريد آن ها دوري شود .
۱۰ - نهال پيودي مي بايست ساقه اي عمودي داشته باشد و از محل لينك و پيوند به صورت بي واسطه به طرف بالا رويش نموده باشد و گره يا اين كه زاويه اي با اساس پيدا نكرده باشد به عبارت ديگر فقط نهال نسبت به مرحله زمين عمود باشد .
۱۱ - نهال پيوندي بايد داراي پايه و پيوندك مشخص باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.