معرفي گياه آلبوكا

فروش برنج ايراني

معرفي گياه آلبوكا

۱۱۴ بازديد

اين گل قشنگ كه در كشور ايران به گل فنري يا اين كه پيچي هم پر اسم و رسم است از گياهان گلدار از خانواده مارچوبگان , پايين خانواده Scilloideae است . اسم علمي آن Albuca است . يكي‌از معروف‌ترين واريته هاي آن Albuca spiralis است .

به صورت اكثر در جنوب و شرق آفريقا منتشر شده , با بعضا از گونه‌ها در شمال آفريقا و شبه جزيره ايالات متحده عربي يافت مي گردد . گياهان از متاع شناخته شده ميباشند معمولاً تحت عنوان نيلوفرهاي لجن .
اين گياهان چندين ساله در حالا رويش از پياز مي باشند ساقه در برگ با خطي به تيغه بند به صورت غلاف .
آنان مي توانند به بيش تر از يك متر برسند و مسطح يا اين كه keeled مي باشند . آن‌ها به طور كلي گوشتي با آب لعاب دار كه الهام گرفته از اسم مشترك “ نيلوفرهاي لجن ” است مي باشند .

گل بعضي از گونه‌هاي معطر ميباشند , علي الخصوص در شب . گل ممكن است روي ساقه‌هاي محكم , و يا اين كه بلند و نازك , رويش نمايد . شش tepals سپيد به رنگ زرد مي‌باشند و هريك يك نوار سبز يا اين كه قهوه‌اي در راءس دارا هستند . و نصيب بيروني سه tepals كه در حالا توسعه و مفتوح كردن ميباشند . در حالي كه سه connivent داخلي مي‌باشند , انحنا در سوي درون دارا‌هستند . شش درفش , كه بال و پر دارا‌هستند در پايگاه‌هاي كه پوشش در نزديكي تخمدان در راءس گل موجود هست . بعضي از گونه‌هاي شش درفش بارور , و در بعضي ديگر درفش بيروني staminodes كه گرده را ساخت نميكند مي باشند . ميوه به صورت كپسول سه لوبي گرد يا اين كه بيضي صورت دربردارنده دانه سياه و سپيد درخشان است .

بايستي اعتنا داشته باشيد اين گياهان بيروني مي باشند و در سرماي فصل زمستان نيز در خارج از خانه استمرار مياورند البته به شرطي كه از بعداز بده بستان خاك و استراحت دو هفته‌اي به پياز در آخرها فصل‌زمستان در خارج قرار بگيرند و به حالت محيطي عادت نمايند .
خاك مي بايست كم آب شود و آن‌گاهبياري كنيد
نور كم باعث كشيدگي و نازك شدن برگها مي‌شود و نور زياد باعث ضخيم شدن و محكم‌تر شدنان.
بهترين حالت براي نگهداري در بيرون از آپارتمان در تراس يا حياط مي‌باشد كه البته بهتره از سرماي شديد زمستان در امان نگه داشته شود
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.