كاشت زعفران در گلدان

فروش برنج ايراني

كاشت زعفران در گلدان

۹۸ بازديد

زمان كاشت

فصل كاشت پياز زعفران از خرد‌اد‌ تا اوايل مهر است . شايسته ترين زمان كاشت پياز زعفران آخرها خرداد ماه تا اوايل مهرماه است . ولي توصيه مي شود آخرها تير و اوايل مرداد از كاشت زعفران خوداري فرماييد .

قابل ذكر است , در‌صورتي‌كه در خرداد ماه پياز زعفران خويش را كاشتيد از آب پاشي آن تا مهرماه دوري كنيد به اين دليل‌كه بجهت عدم كار گياه پيازها فاسد مي گردند .

گل‌هاي پياز اوايل آبان و آذر مي‌رويد‌ و زمان رشد‌ گياه نيز فصل‌پاييز و فصل‌زمستان و اوايل فصل بهار است . د‌ر فصل بهار نيز پياز به خواب مي‌رود‌ .



موقعيت محيطي موردنياز حفظ و كاشت زعفران

خاك : خاكي با pH خنثي يا اين كه اندكي رو به اسيدي و با زهكشي عالي .

گياه زعفران در تمامي خاكها از جمله سبك و شني و يا رسي و سنگين قابل كشت مي باشد ولي بهترين پرورش و عملكرد را در خاكهاي هوموس دار با بافت ميانگين لومي دارااست .



آب پاشي : زعفران در بهار و فصل‌پاييز آب پاشي منظم را دوست دارااست . چنانچه در منطقه‌اي معاش مي كنيد كه در فصل زمستان پوشش برف روي باغچه‌تان را نمي‌گيرد , پس مي توانيد زعفران را در فصل‌زمستان نيز اندكي آب پاشي فرماييد . اين گياه در فصل‌تابستان به خواب مي رود پس درين فصل خاك كم آب را ترجيح مي دهد . گياه زعفران به آب دوچندان احتياج ندارد . دقت داشته باشيد , در مسافت دو آب پاشي خاك را كم آب نگهداريد . همينطور پس از پايان قدمت برگهايش , آب پاشي گياه را انقطاع فرمائيد .



كوددهي : اين گياه كود دهي دوچندان را دوست ندارد . زعفران انرژي مورد نيازش را در ريشه‌هاي گوشتالودش ذخيره مي نمايد . به همين دليل است كه شما , تا‌زماني‌كه برگ‌ها خودشان زردرنگ نشده اند , نبايد برگ‌هاي گياه را از طوقه ببريد . در هر حال در‌صورتي‌كه زعفران‌تان را در خاك ضعيفي كاشته‌ ايد مي‌توانيد در پاييز كود دهي را با پاره اي كود منحصر پياز زعفران انجام دهيد.

 

نور : گياه زعفران آفتابدوست است و دوستدار نور كامل مي‏باشد.

 

دما: زعفران براي رشد، نياز به گرماي متوسط داشته، گرما به باز شدن شكوفه‏هاي زعفران كمك مي‏كند. به طور كلي هر چه نور و گرما بيشتر باشد سرعت رشد جوانه‏ها بيشتر خواهد بود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.